Thursday, December 8, 2016

Cea mai simplă rețetă din lume*

Introducere:
După ani și ani (mai bine de 5 jumate) prietena mea care a plecat în Turcia a venit în vizită! Locuiește deocamdată la Gloriella, unde într-o seară am mîncat o supă a cărei rețetă urmează. Copiruait Machmudh.

Ingrediente:
linte roșie
sare
apă
suc de roșii
zahăr

Instrumentar: o sită, o oală, apă curentă, aragaz

Se spală lintea într-o sită finuță sub jet de apă rece.
Se pune apa la fiert (puneți după ureche, am încredere că ați mai făcut mîncare de linte... la mine a fost prima oară!). Merge și cu fierbătorul. Apa este în oală și fierbe. Aterizează lintea. Eu am pus cam un kil de apă și un sfert de kil de linte roșie. Am fiert lintea de i-au ieșit ochii, pînă și-a pierdut claritatea formei etc. Am pus și niște sare (nu destulă, dar am auzit că e posibil să mai pui sare chiar și în castron!). Am mai completat cu apă, ca să nu fie chiar sos. Am turnat un sfert de kil de suc de roșii dintr-o cutie tetrapack și am pus ușoare urme de zahăr. A fost cam mult suc, dar lui P. îi place la nebunie sucul de roșii (mie mai puțin). Am mai fiert puțin. Gata. Poftă bună. Pe bune că a fost bună și crecă o să mai fac.
Probabil merge și cu o ceapă, usturoi, condimente, dar deja se complică și nu-s genul. :D

LE: La Gloriella am mîncat și cu iaurt, care se adaugă cu lingura în strachină, după principiul smîntînei, doar că probabil cu mai puține calorii. Buuun! Și am avut și noi acasă iaurt, eu cu, P. fără, că nu am fost pe fază cînd a făcut el curățenie în oală. :D

Rezumat: speli lintea, o fierbi tare, adaugi suc de roșii, mai fierbi un pic și sufli, că e fierbinte.

Pozitiv: merge repede, nu trebuie păzită, nu trebuie amestecată, nu te murdărești pe mîini. :))))

Negativ: se termină repede. :)

LLE: via Briusel, V. ne transmite că rețeta lor este: ”punem si ceapa, morcov si ulei de masline, apoi sucul de rosii, lintea fiarta si la urma mixam + oleaca de zeama de lamiie.

*chiar vă rog să mă contraziceți, dacă aveți de ce. :)

8 comments:

  1. tu măsori apa în kilograme?
    N-am mai pus suc de roșii in supa de linte, voi face și nu te voi contrazice, orice supă e bună!

    ReplyDelete
  2. Monica,
    nu, în litri. :P Da' suna așa de bine un kil de aia și un kil de ailaltă... :D Poftă bună! :D

    ReplyDelete
  3. Pacat ca nu sînt si ceva condimente, ca la turci. Eu am reteta lor traditionala: ceapa si morcov ras, usturoi, paprika, turmeric (curcuma în franceza), scortisoara, piper, o lingura de bulion, apa, eventual supa de legume, lintea bineînteles. E dementiala. Se poate servi cu ulei de masline, suc de lamîie, iaurt, coriandru proaspat.

    ReplyDelete
  4. Sușimiț,
    rețeta e de la un turc, alor! E destul de mare Turcia, or fi variațiuni. :) Plus că se puate conplecta individual cu buruieni în strachină.
    Îți place coriandrul?
    O să îi pove lu P. că am nijte rețete noi de supă de linte (este mega fan linte, iu nou), puate simpte nevoia să facă el. :D Contează ce culoare are lintea?

    ReplyDelete
  5. Imi place, da, mai ales în salata cu naut, usturoi, ceapa, patrunjel.
    Cred ca turcii folosesc cel mai mult lintea rosie, plus ca fierbe repede si se mixeaza bine. Lintea verde, aia de v-am adus voua (du Puy), e mai buna asa întreaga, cam cum a facut P., sau how the French eat it, cu saucisses si alte ierburi gen rozmarin, cimbru, ceapa cu cuisoare, eventual umpic de mustar. Noi o facem des în salata, yummy.

    ReplyDelete
  6. Mie coriandrul nu îmi place și mai știu niște duamne care strîmbă din nas la el. :D
    P. de obicei amestecă mai multe feluri de linte în supă. Salată nu crecă am mîncat. Presupun că se fierbe și apoi se face ”salată”...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ău hai.

      Uau, ai gătit! (Am vrut să zic asta din prima, dar mi-a fost lene să dovedesc că nu-s robot. Totuși, a trebuit să ăcnolăgiuiesc asta cu coriandrul).

      Delete
    2. LP,
      e greu cu roboțeala? La tine mă referezam în primul rînd cu coriandrul, parcă tu ai făcut criză de nervi cînd ai luat din grejeală în loc de pătrunjel?

      Delete