Thursday, August 4, 2016

Varşovia 2013 (9)

Trebuie să recunosc că am văzut atîtea poze cu cimitirul evreiesc vechi din Praga, că primul gînd cînd văd imaginea de mai jos este "Praga". Greşit, pentru că am făcut poza în cimitirul evreiesc din Varşovia. Normal că cimitirele pot semăna între ele, vreau doar să precizez că acest cimitir din Varşovia este uriaş (33 hectare, zice wiki), cel din Praga e micuţ, mmmmm wiki zice că cel din Praga e cel mai mare din Europa (Old Jewish Cemetery is the largest Jewish cemetery in Europe), dar nu precizează la ce se referă: eu zic că nu are cum să fie vorba de suprafaţă... poate numărul de morminte? LP, ce părere ai?? M-am lămurit, wiki în germană zice că are cam un hectar (Trotz seiner kleinen Fläche (ca. 1 ha)). Bun.


Museul de Istorie a Evreilor Polonezi POLIN abia fusese inaugurat în aprilie, parcă toate expoziţiile au putut fi vizitate abia în octombrie (noi am fost în mai). Autori: Lahdelma & Mahlamäki Architects


În interior


Intrarea


Nu mai ţin minte unde am făcut poza asta, dar îmi place cel mai mult cred din toată excursia. :)


Oh, da!




Reţineţi curticica asta, o să urmeze nişte explicaţii.


Astea-s ciori? Care e diferenţa între cioară şi corb? Sper că cioara nu e domniţa corbului. Ia să-mi dau eu în dexonline! :O Hm, dacă am înţeles bine, cioara e un fel de corb, dar corbul nu e un fel de cioară! Eeee? :>


1 comment:

  1. Nuș la ce se referă, poate la numărul de morminte, că-s mulți îngropați unii peste alții. Ca suprafață sînt cimitire evreiești mai mari și-n Praga, nu numai în Varșovia. Sau poate a zic vichi la oha. Totuși, e vichi. Iaca, de New Jewish Cemetery zice că-i de vreo 10 ori mai mare ca Old Jewish Cemetery, înțelege cine ce poate.

    ReplyDelete