Saturday, February 27, 2016

Amsterdam (day two 5/5) (adică ultima parte, yay!)

După ce am plecat cu întîrziere de la Bibliotheca Rosenthaliana, am făcut un marş spre următorul punct de întîlnire, la alt corp al Universităţii Amsterdam, unde urma să-i cunoaştem pe omologii :)) noştri de la Jewish Studies. Ca să fie cît de cît liniştită că ajungem cu toţii la adresa respectivă, profesoara noastră a ţinut să mergem cu toţii pînă aproape şi abia după ne-a dat bilet de voie pentru aproape o oră. Atmosfera era vag apăsătoare, începuseră protestele în barbă cu da' mie mi-e foame şi de ce trebuie să mergem pînă acolo acum? nu ne putem vedea direct acolo?!
Multe poze de pe drum (nu mai am altele din ziua doi, puteţi respira uşuraţi. :) )

5. Marş prin oraş pe seară

La revedere, frumoasă clădire şi frumoase muzee! (Universitatea, Colecţiile Speciale)





O clădire care mi-a plăcut foarte foarte mult. A trebuit să mă documentez să scriu că e art nouveau (şi nu art deco). Durează pînă îmi intră în cap termenii ăştia. Adică pardon, termenii îi ştiu, numai că nu ştiu să îi asociez perioadelor/operelor respective. :)))


Cît fotografiam eu clădirea de mai sus, lumea se oprise în faţa portiţei ăsteia, am pozat-o şi eu şi abia acum am văzut că era intrarea la Begijnhof. În Amsterdam există nişte grădini publice (dar deschise publicului după un anumit orar) pe care nu le poţi remarca de la stradă. Cred că asta e cea mai cunoscută. Data viitoare! :D


O pisică într-un restaurant. :)




Sper să nu fac o mare gafă, da' aş zice că şi clădirea asta ţine de curentul artistic Art Nouveau. Mai zice şi blogul ăsta la fel. :)


Aici deja am fost grăbită că vai ce tîrziu e şi am apăsat şi eu pe buton la nimereală. :)


Se vede Universitatea. Maşinile care stau la semafor vin dinspre ea, pe partea stîngă. Practic mijlocul pozei e un corp al universităţii (sau mai multe?)


Poza asta e făcută de pe stradă, aşa că scuzaţi încadrarea. Habar nu aveam ce am în obiectiv, am aflat după că era Dam, un loc celebru în Amsterdam (pe care l-am văzut în aceeaşi seară, fără să ştiu unde sînt). :))


Am intrat într-un mall (căutam un locuşor unde să mănînc ceva repede). A fost al doilea mall pe ziua respectivă şi trebuie să spun că ambele arătau foarte bine!


La Ovidius am găsit o supiţă şi o cafea.


Spatele clădirii în care era un mall şi pe colţ Ovidius


Seara în compania colegilor olandezi şi a cîtorva voluntari din Israel a fost foarte reuşită. Au pregătit şi un bufet, eu eram sătulă, colegii mei s-au înfruptat cu hummus şi falafel. Au fost vreo trei jocuri de grup simpatice şi limba de comunicare a fost engleza, aleluia! :)

Au fost o oră şi jumătate foarte agreabile. Apoi a mers fiecare în treaba lui, am ajuns într-un grup mare într-un bar unde se fuma, aşa că mi-am luat tălpăşiţa. Am plecat fără ţel, ghidată de instinct, m-am rătăcit într-un fel, deşi vedeam mereu pe o stradă paralelă tramvaie sau autobuze şi ştiam în ce direcţie urma să merg mai tîrziu... A fost o plimbare splendidă, într-un fel ca o ieşire din timp, m-am simţit ca-ntr-o nuvelă de Eliade. :) Am aflat după că am fost în zona canalului Singel, am dat şi eu peste o librărie cu cărţi de călătorii, am şi fotografiat-o, dar era prea întuneric ca să mai iasă ceva cît de cît prezentabil. Da, şi m-am gîndit la librăria din Notting Hill.

Apoi am luat un tramvai pînă la Amsterdam Centraal, în ideea să merg la hotel, dar parcă era prea devreme, era atît de frumos, aşa că m-am răzgîndit şi de acolo am plecat pe jos pe un bulevard foarte populat, de unde mi-am luat nişte cartofi prăjiţi cu maioneză şi i-am mîncat în frig fix în piaţa Dam (eu neştiind că e Piaţa Dam), cumva m-am învîrtit în aceeaşi zonă* fără să ştiu. :) Acolo mi-am făcut un suvenir minunat, m-am mîzgălit cu maioneză pe jachetă. :))

Tot nu mă dădeam dusă, m-am hotărît să văd ce tramvai merge spre hotelul meu (pînă atunci mersesem la hotel doar cu metroul), l-am reperat şi mi-am zis mai merg o staţie-două pe jos şi apoi iau tramvaiul. Totuşi la un moment dat erau tot felul de şantiere şi mai era o braserie de-a dreptul atrăgătoare, am rezistat tentaţiei şi mi-am propus să beau ceva la barul hotelului. Am aşteptat tramvaiul, am urcat în el, fix acolo erau cîţiva colegi şi şi colega mea de cameră! Clar că e un oraş mic. :) Cu o seară înainte dădusem de colegi la metrou, acum la tramvai...!

Într-adevăr la hotel mi-am făcut damblaua şi, deşi ceilalţi au mers în camere, eu am coborît la o caipirinha. Am fost singură trei minute poate, apoi a venit alt grup de colegi care încă erau însetaţi. Una dintre colege fusese în Bucureşti, aşa că am avut un subiect de discuţie destul de interesant. Apoi au apărut şi profesoarele şi eu m-am retras în glorie la garaj. Urma o altă zi lungă. (Dar nu cu foarte multe poze.:P)

Vă mulţumesc pentru răbdarea şi interesul cu care mi-aţi urmărit peripeţiile prin Amsterdam. :)

*Aveam vreo două hărţi la mine, dar am hotărît să nu le folosesc decît dacă altfel nu se poate; plimbîndu-mă singură, nu am vrut să atrag atenţia prea mult asupra mea. :>

3 comments:

  1. Mi-a plăcut cu tine la Amsterdam! Încă nu am fost (escala nu se pune, escala în aeroportul din Amsterdam e chinuitoare: stai la coadă, urlă unii la tine, și în dreptul tău, fără să poți ajunge la el, un stand cu bucăți imense de ciocolată).
    Fu frig? O să merg într-o vară, am zis!

    ReplyDelete
  2. Minunat! Eu zic totusi sa vii sa bei caipirinha aici la mama ei, nu în frigul ala!

    ReplyDelete
  3. Am citit pe nerasuflatele vacanta ta la Amsterdam. Si e la 2 ore de mine. Fug sa imi impachetez bagajul si sa merg si eu maine.
    No shit, nu pot :) seful are alta parere.

    ReplyDelete