Wednesday, April 15, 2015

Mic dejun chestii! (vio descoperă din nou America)

Salutare, naţiune! (Ăsta era ceva salut pe la radio, celebru??)

Sînt destul de eroină în ultima vreme şi mă străduiesc să mănînc dimineaţa şi m-am gîndit să vă povestesc şi vouă.

Pentru cine nu a citit în stele, P. şi cu mine am îngroşat rîndurile vegetarienilor din iunie 2014 (deci sîntem încă nişte puiuţi :D), eu nu mănînc carne deloc, el nu zice nu la peşte şi neamurile lor. Lactate şi ouă mîncăm amîndoi.

Mai nou îmi fac dimineaţa (vorba vine, azi am mîncat pe la 11 şi ceva...) terci! :) Din fulgi de ovăz şi mei, zilele astea cu două curmale, o banană şi un kiwi. Şi mereu cu o linguriţă de chia, una de seminţe de in şi un pic de ulei de in. Legenda spunea că terciul ăsta ţine de foame... Eu nu sînt foarte convinsă, dar e bunuţ. Şi sănătos, da?

De fapt de chia voiam să scriu, m-am motivat acum, după ce am văzut pe un site că nici iniţiatorii site-ului nu ştiau de chia în 2013 şi au descoperit această plantă într-o călătorie în America de Sud.

Iaca ce zice wiki despre. Pe scurt, se pare că chia e minunată pentru conţinutul ridicat de omega 3, calciu, fier, fibre, antioxidanţi şi nu numai. Cum şi noi abia am aflat de ea, scriu aici, că poate or mai fi interesaţi care nu ştiu încă. Neamurile mele vegetariene din .ro ştiau şi au tăcut mîlc. :)
Am reuşit să extrag de la ei o informaţie despre vlăstari, dar n-am probat. Site-ul Ligiei Pop pare foarte fain, recunosc că nu m-am plimbat pe acolo (poate o singură dată de pe telefon, deci am uitat aproape instant...)

Cam atît acum. Ce n-am făcut în vacanţă pentru facultate s-a aglomerat acum, aşa că mă întorc la stiva de cărţi. Probabil o să am nevoie să-mi ţineţi nişte pumni pentru prima temă, dar vă mai anunţ eu...

Papa!

PS Pentru cine întreabă, m-am relăsat şi de fumat (martie 2014, după ce mă reapucasem în mai 2013, deh.)

2 comments:

  1. De chia ne-am apucat și noi recent, ba chiar am cumpărat săptămâna asta două pungi mari (în caz de război). Până acum am pus doar în salată sau în iaurt, bun. :)

    ReplyDelete
  2. aţi luat chia de la magazin sau de pe net? pliz zi-mi cît a costat, că am observat diferenţe uriaşe de la firmă la firmă.
    noi avem o pungă de un kil, da se cam rupe. mă distrează că chia arată la viteză ca macul. :>

    ReplyDelete